A day of travelling

28 maart 2019 - Schiphol, Nederland

(English below)

Het is dan eindelijk zover, vandaag vertrek ik naar Australië. Ik vlieg eerst naar Singapore (12 uur en 30 min) om daar vervolgens over te stappen op mijn tweede vlucht van Singapore naar Brisbane (7 uur en 40 min)  na ongeveer 22 uur land ik dan in Australie.

Tot nu aan toe gaat het eigelijk allemaal heel soepel, we waren erg vroeg al op Schiphol waardoor m'n bagage was zo ingeschecked en ik hoefde niet in de rij te staan voor de douane. Na eventjes door wat winkeltjes te hebben gelopen en nog een puzzelboekje te hebben gekocht ben ik maar vast doorgelopen naar de gate.  hier heb ik een stopcontact gevonden, zodat m'n laptop accu niet al leeg is voordat ik het vliegtuig instap. dus ik dacht ik geef nog eventjes een korte update.

Voor iedereen die mij per telefoon zou willen bereiken, vanaf 1 april heb ik geen nederlands nummer meer, ik neem daar een Australische simkaart. je kunt me wel nog gewoon bereiken via facebook, en als het goed is wordt mijn Whatsapp account overgezet naar mijn nieuwe nummer.

Ik denk dat ik aan het einde van het weekend nog een stukje schrijf over hoe de reis is geweest en de eerste indrukken van m'n nieuwe woonplaats voor het komende half jaar :) Jullie horen snel van me!

The day has finally come, today I am leaving for Australia. My first flight is from Amsterdam to Singapore (12 hours and 30 min) where I will transfer to my second flight from Singapore to Brisbane ( 7 hours and 40 min) I will arrive in Brisbane after around 22 hours.

This morning everything goes quite smoothly, we arrived early at Schiphol airport, the luggage drop off was quick and there was no line at customs. After short browsing in the tax-free shops, I decided to walk to the gate. At the gate, I found a wall outlet so I could write a small update without completely draining my battery before I'm even on the flight.

For everyone that wants to reach me via my phone number, at April 1st my Dutch number will no longer be reachable, I will get an Australian sim card. You can always reach me through Facebook, and Whatsapp should transfer my account to my new number.

I think I will write another blog post at the end of the weekend. To tell you about my flight(s) and the first impressions of my new home town for the coming 6 months. :) You'll hear from me soon!